HTML

Munka és nyaralás Menorcán

Kedves ismerősök és ismeretlenek. Ezt a blogot azért kezdem el írni, mert elég sok embert érdekel, hogy hogy megy itt sorom, a messzi távolban, viszont nincs valami sok időm csevegni, úgyhogy ezt akármikor olvashatjátok. Terveim szerint folyamatosan írni fogom.

Friss topikok

  • bozinozi: @Csanádka: Ki vagy, Csanádka? Két év munka utáni rendes szabadság, nem gondolod? Lehet, hogy Te a... (2011.02.16. 09:20) Az utolsó édes erasmus hónap
  • bozinozi: Gondolom, hiába biztatnálak, hogy írj gyakrabban! Egy biztos: a bank- és egyéb kártyáidat elveheti... (2011.01.03. 14:14) Évzáró Granada-Lisboa-Madrid körút
  • bozinozi: Ne tántorítsanak el ilyen apróságok, hogy meglopnak! A biztosító akkor fog fizetni, ha meg is vern... (2010.10.15. 11:59) Puente és kiruccanás
  • nagysophia: Szia Csajos! Örülök neki, hogy olvashatok rólad megint :P Vigyázz magadra!!! Jó tanulást, meg pe... (2010.09.24. 13:56) Első napok Gijónban
  • bozinozi: Végre, megtaláltam, hogy kell ide írni! Ez a pillanat tartotta bennem a lelket: olvashatom a blog... (2010.09.18. 16:47) Egy év után újra Spanyolország

Linkblog

Tengo la camisa negra

2009.07.10. 15:42 barbaraguapa

Hola.

Hát elkezdtem dolgozni is. Elég kemény, körülbelül reggel 7kor kelek, és éjfélkor végzek, utána vacsorázunk, aztán még haza is kell mennem, ami ugye felfelé vagy 10 percig tart, főleg ha fáradt is az ember. 8.15re kell az étteremben lennünk reggel, odatesszük az ételekhez a szedőket, szalvétákat hajtogatunk, és várjuk a vendégeket, akik fél 9től jönnek és általában fél11ig maradnak. Mondjuk akadnak néha olyanok akik nem veszik észre magukat és még 11kor is ott üldögélnek(csak közben egyfolytában itt csacsog mellettem Sabrina, és nem tudok írni :P). Büfés rendszer van, az asztalon csak a kés, villa, kiskanál szalvéta és egy teáscsésze van, a vendégek szolgálják ki magukat(hmm, most valamiért eszembe jutott, hogy Selbstbedienung). Kávét szolgálunk fel és teát csinálunk, ha kérnek, és mikor befejezték az evést, elvesszük előlük a tányérokat, ha pedig elmentek, újraterítünk. Az első napot azt hittem nem élem túl. Nagyon kényelmetlen volt a cipőm, rohangálni meg álldogálni benne, így Carmen és a többiek tanácsára délután el is mentem Mercadalba, és vettem egy nagyon ronda, de kicsit kényelmesebb cipőt a munkába. Hát biztos, hogy bulizni nem ebbe fogok menni :D. Szerintem én is elég sokat fogok itt autostoppolni, mert a buszjegyek elég drágák, 400 ft vagy több, a távolságok viszont elég kicsik. Este 8tól jönnek a vendégek, felvesszük az italrendelést, és ugyanaz mint reggel. Még egyelőre nem merek rendelést felvenni, mert félek, hogy beégek a vendégek előtt a bornyitással, vagy mondjuk nem értem mit kérnek. A legdrágább italunk egy 50 eurós pezsgő, az vagy 14 000 forint, tyűha. Aztán miután elmentek a vendégek, jön a legunalmasabb része, a törölgetés, pakolás, és megterítés másnap reggelire. Körülbelül 400 joint platet, plusz az ezekhez tartozó desszert tányért meg poharat kell eltörölgetnünk, és azt főleg a gyakornokokra, vagyis Aude-ra ("Od") meg rám sózzák.

Sajnos a rossz hír, hogy nem nagyon kapunk borravalót, szinte soha, ugyanis a reggeli és a vacsora is benne van a szoba árban (amit mellesleg megnéztem, körülbelül 95 euro most egy szoba - 1 fő, egy éjszaka - , jó mi?), így a vendégen múlik, ha úgy gondolja ad pluszba, ha nem nem. Rögtön a negyedik napon kaptam 5 euro borravalót! Összesen 30 eurot, amit most kivételesen 6 felét osztott Pepe. Nem akarok nagyképű lenni, de főleg nekem köszönhetően. Ugyanis az english vendégekkel nagyon jól kijövök, már körülbelül ránézésre kiszúrom ki az és ki nem, aztán amikor valahogy szóba elegyedek velük, rögtön a második mondatuk, hogy "Oh, you speak english very well!", és hát mit mondjak, ez igen jót tesz az egómnak :D. Ezúton is újabb köszönet Ms Uzonyinak. Aztán velük is nagyon sokat beszélgettem, meg mosolyogtam, a dolgozók többsége vagy semennyire, vagy alig, szánalmasan tud angolul, nem csoda hát ha örülnek nekem, hogy végre egy ember aki nem nyekereg folyton. Az is elég rossz mondjuk, hogy nem tudunk munka előtt vacsorázni, így az este 6 után már nem eszünk semmit szlogen itt nem betartható. Viszont olyankor olyanok vagyunk mint valami kis család, együtt leülünk enni, és beszélgetünk meg ilyenek. Ugyanazt a kaját esszük mint a vendégek, mikor elmentek szedhetünk mi is. Mondjuk biztos nagyon meg fogom unni, úgy kb már egy hónap múlva is, a többiek már unják.

Mondjuk azért nem panaszkodhatok, majdnem mindennap megyünk a beachre vagy a piscinahoz, vagy strandra vagy medencébe fürdeni. Kedden volt az első szabadnapom, Ciutadellába kellett mennem a rendőrségen NIE-t csináltatnom, ez gondolom valami tartózkodási engedélyhez hasonló. Aztán találkoztam Margittal és elmentem vele Son Xorgieur-ba megnézni hol lakik meg milyen a hely ahol dolgozik, aztán megebédeltünk és visszajöttem Cala Galdanába. Este Steve-vel még lementünk a strandra, aztán vacsorázni a hotelba, aztán végül én otthon maradtam, nyugodtan hajat mostam meg ilyenek, és korán, már negyed 1 körül lefeküdtem. Egész jól aludtunk volna Gyöngyivel ha Sabrináék nem törnek ránk körülbelül 1-fél2 körül, hogy mit csinálunk már ilyenkor... hát igen, aki másnap dolgozik, az néha szeretne hamarabb lefeküdni. Amúgy tegnap jött egy new guy, francia, a bárban fog dolgozni, szóval legalább mi már nem vagyunk újak többé. Sajnos még mindig nem sikerült rájönnöm, hogyan tölthetnék fel ide képeket (tudom, nagy PC guru vagyok), de majd teszek fel iwiw-re, vagy valahova máshova. Szeretném már bemutatni a többieket is, nagyon jó fejek. Hétfőn munka után épp hazafelé tartottam, vagyis már kedd volt, amikor a Delite nevű bárban megpillantottam Gianna-t és Laurenc-t. Behívtak, és összehaverkodtam Manoval, akié a hely, plusz a szakáccsal, Javierrel, aki nagyon csapja a szelet nekem. Mellesleg házas. Csomó mindenre meghívtak, pedig mondtam nekik, hogy nincs pénzem, de nem érdekelte őket. Aztán youtube-ról hallgattunk számokat, és mikor már bezártak még táncoltunk is, nagyon jó volt.

 

Na ezt írtam tegnap, ma már péntek van, csak véletlenül kiléptem, mert Sabrina megzavart és azt hittem kitörlődött az egész :D. Szerdán újra elmentünk a Mississippibe, most nem volt olyan jó a buli mint múltkor, de azért elment. Csináltam képeket is. Ilyenkor ott szinte mindenkivel össze lehet futni aki a városban lakik. Kb fél4kor feküdtünk le, reggel pedig már újra munka volt. Ebéd után hazamentünk Gyöngyivel és tartottunk egy kis sziesztát, végül este 7ig aludtunk, mikor is készülnöm kellett menni dolgozni. A főnökünk Carmen kicsit lebaszott minket, mondjuk mindenkit, csak nekem meg Kerimnek mondta személyesen, amiért hangosak voltunk éjjel 1 körül amikor indultunk bulizni, mert a többiek zenét hallgattak meg kicsit hangosan nevetgéltünk meg beszélgettünk. Eléggé megijedtem, még soha nem volt ilyen elbeszélgetésem a főnökömmel, mondjuk igaz főnököm se nagyon volt eddig. Aztán kb egész nap a nyomomban volt és minden sz.rt rámsózott, meg utasítgatott. Na de ma már normális volt megint, meg szülinapja is volt és felköszöntöttük, aztán fél 12 körül lejöttek a fenti étteremből is, és pezsgővel koccintottunk. Meg is hatódott rendesen.

David, Estefanía, María, Carmen

Mindenki magyaráz vagy figyel

Ma először esett az eső mióta itt vagyok, épp Aude segített nekem bevásárolni, mert vettem 8 literes vizet, amikor leszakadt az ég. De mi, mint munka közben is gyakran, csak énekeltünk (I'm singing in the rain...). Szombaton szabadnapom lesz, de a sokáig alvás valahogy megint nem fog összejönni, ugyanis 9.45től kajakozni megyek, ilyen kajak túrára vagy mire. A "sports&nature" részlegen kell jelentkezni, a hotel dolgozóinak ingyenes, ahogy majdnem minden más program is. Hát ennyi, elállt az eső, szóval lassan indulunk is haza filmezni vagy valami ilyesmit csinálni még az esti melóig. Pá

 

 

 

 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://barbaraguapa.blog.hu/api/trackback/id/tr741238830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

badin 2009.07.10. 18:32:45

Varázslatos, hát még jó ,hogy én nem a vendéglátással, hanem számokkal dolgozom és nem kell ronda, ám de kényelmes cipőben rohangálnom egész nap. :P

nagysophia 2009.07.13. 14:23:23

Na szijja Te Csaj!!!
Gondoltam regisztrálok, hogy tudjak neked írni :D

Örülök neki hogy jól vagy, és jól érzed magad!!! Remélem így is marad!

Vigyázz magadra és várom a többi beszámolót :P

Puszi Zsó
süti beállítások módosítása